Auteur Topic: Blijvend ingelogd - Naam op het forum aanpassen  (gelezen 760 keer)

Offline Ziggy!

• Forumbeheerder
  • Sr. Member
  • Geslacht: Man
    • Bekijk profiel
    • Bluesforum.nl
Blijvend ingelogd - Naam op het forum aanpassen
« Gepost op: 15 februari 2011, 15:19:44 »
Zoals verschillende leden al opgemerkt hebben lijkt de "blijvend ingelogd" functie niet goed meer te werken.

Dit wordt veroorzaakt door een enorme hoeveelheid spambots die proberen het forum binnen te dringen via bestaande accounts.
De spambots kijken hoe de leden heten die berichten op het forum plaatsen en proberen vervolgens in te loggen met de namen van de leden door middel van het gokken van wachtwoorden. Dit gokken  veroorzaakt het uitgelogd raken.

Ik heb inmiddels allerlei acties gedaan om dit tegen te gaan maar ik kan nooit helemaal uitsluiten dat een spambot een account kraakt. Er zijn op dit moment 1500 ip-adressen geband, maar de spambots beschikken over meer ip-adressen dan ik ooit kan bannen... Omdat deze aanval verloopt via een botnet is bannen dweilen met de kraan open.

De beste remedie tegen de spambots is zorgen dat je naam op het forum niet hetzelfde is als de gebruikersnaam waarmee je inlogd op het forum. Ik heb zelf een "!" toegevoegd aan mijn forumnaam en het probleem lijkt voor mij nu opgelost.

Je kunt je naam op het forum als volgt veranderen:

Kies "profiel" in het menu.
Kies "Accountinstellingen".
Pas de naam die getoond wordt in het forum aan.
Op de onderste regel even je wachtwoord invoeren
Klik op "Verander profiel".

Als je geen goed wachtwoord gebruikt, maak dan van de gelegenheid gebruik om meteen even je wachtwoord aan te passen. Dat kan in dit zelfde venster.

(Verander je naam op het forum niet te vaak, het is erg storend voor de andere gebruikers)

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!

Deze advertentie is onzichtbaar voor leden: klik hier voor de gratis en spamvrije registratie!